Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 35

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 36

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 37

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 38

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 39
Szkoła Podstawowa w Woli Batorskiej - News

IV Gminny Turniej Gry w Warcaby

30 maja w naszej szkole odbył się IV Gminny Turniej Gry w Warcaby. Uczestnikami turnieju byli najmłodsi uczniowie (kl I-II) szkół podstawowych z gminy Niepołomice. Każda szkoła reprezentowana była przez drużynę składającą się z trzech uczniów. Turniej rozgrywany był systemem „szwajcarskim” (każdy uczeń rozgrywał 7 partii).
Zawodnicy turnieju oceniani byli w dwóch kategoriach: indywidualnie i drużynowo. Nad prawidłowością przebiegu turnieju czuwał sędzia szachowy – p. Stanisław Turecki.
Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klas drugich: Jakub Sieradzki, Igor Kopeć, Paweł Honzek. Jesteśmy dumni z naszej drużyny, która w kategorii drużynowej wywalczyła znakomite II miejsce. Pierwsze miejsce zajęła Szkoła Podstawowa w Niepołomicach a III miejsce Szkoła Podstawowa w Zabierzowie Bocheńskim.
Wyniki klasyfikacji indywidualnej: I miejsce - Piotr Wnuk Niepołomice II miejsce - Mateusz Wilk Zabierzów Bocheński, III miejsce - Jakub Sieradzki Wola Batorska.
Serdecznie gratulujemy sukcesu!

Fantastyczna wycieczka klasy IVa

Czas akcji: od 30 maja do 1 czerwca 2016.
Miejsca akcji: Beskid Sądecki, Pieniny
Bohaterowie: Zdobywcy Szczytów (15 uczniów klasy IVa, wychowawca p. Marzena Solarz, p. Monika Piechnik)
Wydarzenia:
Dzień pierwszy - Na szlakach Beskidu Sądeckiego
Na naszą wymarzoną wycieczkę wyjechaliśmy o godzinie 8:00 z placu obok kościoła w Woli Batorskiej. Do Jaworek dotarliśmy po dwóch godzinach podróży. Po rozpakowaniu bagaży udaliśmy się busem do Szczawnicy, a stamtąd żółtym szlakiem powędrowaliśmy w Beskid Sądecki. Najpierw zbyliśmy Bryjarkę, na której znajduje się krzyż podobny do tego na Giewoncie, tylko mniejszy, później odwiedziliśmy schronisko górskie o nazwie Bacówka pod Bereśnikiem, gdzie zjedliśmy pyszne lody i kupiliśmy odznaki górskie. Po powrocie do Szczawnicy udaliśmy się do pijalni, w której próbowaliśmy wód mineralnych, a następnie Drogą Pienińską wzdłuż Grajcarka pomaszerowaliśmy na przystań flisacką nad Dunajcem. Po trudach wędrówki odpoczęliśmy w parku. Wieczór spędziliśmy w ośrodku.
Dzień drugi -Zdobywamy pienińskie szczyty
Po zjedzeniu śniadania bus zawiózł nas do sąsiedniej miejscowości o nazwie Szlachtowa, gdzie czekała już na nas pani przewodniczka, która tego dnia prowadziła nas grzbietem Małych Pienin. Po około dwóch godzinach wędrówki zdobyliśmy Wysoki Wierch (898 m n.p.m.), z którego roztacza się piękny widok na najczęściej odwiedzany przez turystów pieniński szczyt Trzy Korony (982 m n.p.m.), Wysoką (1050 m n.p.m.)- najwyższy szczyt Pienin oraz na Pasmo Radziejowej w Beskidzie Sądeckim. W oddali dostrzegliśmy też Babią Górę (1725 m n.p.m.) - najwyższy szczyt Beskidu Żywieckiego oraz pokryte jeszcze śniegiem szczyty Tatr Bielskich i Wysokich. Po trudach górskiej wędrówki długo odpoczywaliśmy w Schronisku pod Durbaszką. Wycieczkę zakończyliśmy w przepięknym Wąwozie Homole. Wieczorem gospodarze ośrodka, w którym mieszkaliśmy, zrobili nam miłą niespodziankę i przygotowali dla nas góralską biesiadę z grillem, muzyką i tańcami.
Dzień trzeciPożegnanie z górami
Po śniadaniu wyruszyliśmy pieszo do Rezerwatu Biała Woda. Po drodze odwiedziliśmy Muzyczną Owczarnię, w której odbywają się koncerty bluesowe oraz jazzowe. Obejrzeliśmy także zabytkową kapliczkę znajdującą się w pobliżu rezerwatu. Odpoczywaliśmy przy potoku Biała Woda, w bacówce kupiliśmy świeże pyszne oscypki. Doszliśmy aż do Przełęczy Rozdziela, która ma taką nazwę dlatego, ponieważ rozdziela Pieniny od Beskidu Sądeckiego. Po powrocie do ośrodka spakowaliśmy bagaże, a po obiedzie ruszyliśmy busem w drogę powrotną.
Wycieczkę uważamy za bardzo udaną. Pogoda dopisała, wypoczywaliśmy w pięknym miejscu. Największe wrażenie zrobił na nas Wąwóz Homole, gdzie udało nam się spotkać nawet Janosika. Zaprzyjaźniliśmy się także z kotkiem właścicieli ośrodka, którego zabawnie nazwaliśmy Oscypek. W góry wrócimy w następnym roku szkolnym, jeszcze tylko nie ustaliliśmy, które pasmo górskie odwiedzimy. Może będą to Gorce, a może Beskid Śląski…

Zdobywcy Szczytów z wychowawcą M. Solarz

Ciekawa lekcja przyrody

W naszej szkole gościliśmy pracownika Zakładu Zoologii Środowiskowej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Pana Jerzego Kowala, który przeprowadził zajęcia przyrodnicze z uczniami klas czwartych. Tematem zajęć były choroby pasożytnicze. Uczniowie poznawali organizmy pasożytnicze i ich środowiska życia poprzez ciekawie przygotowaną prezentację multimedialną połączoną z obserwacjami za pomocą mikroskopu. Mieli również możliwość obejrzenia naturalnych okazów robaków bytujących w układzie pokarmowym człowieka. Poznali zasady pozwalające unikać chorób pasożytniczych.

Uczniowie naszej szkoły na II Konferencji Klimatycznej

Dnia 22 kwietnia 2016 roku w Zamku Królewskim w Niepołomicach odbyła się II Konferencja Klimatyczna dla uczniów Szkół Miasta i Gminy Niepołomice.
Tematem przewodnim konferencji było promowanie działań ukierunkowanych na poprawę jakości powietrza. Naszą szkołę reprezentowało pięcioro uczniów z klasy piątej i szóstej wraz z Panią Grażyną Rosiak. Uczniowie z kilkunastu szkół z terenu naszej gminy przygotowali prezentacje multimedialne oraz przedstawili ilustrowane kalendarze ekologiczne na 2017 rok dotyczące niskiej emisji w naszej gminie.
Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał drobny upominek. Nasi uczniowie podczas spotkania wiele się nauczyli, mam nadzieję, iż tą wiedzą będą dzielić się z rówieśnikami.

Marta Szewczyk

Zaproszenie dla Rodziców

Szanowni Państwo Rodzice Uczniów naszej Szkoły!

W dniu 18 maja (środa) 2016r. w godzinach od 18.00 do godz. 19.00 szkoła organizuje DZIEŃ OTWARTY DLA RODZICÓW.

W dniu 2 czerwca (czwartek) 2016r. o godz. 18.00 szkoła organizuje SPOTKANIE RODZICÓW PRZYSZŁOROCZNYCH KLAS PIERWSZYCH.

6 czerwca (poniedziałek) 2016r. w godzinach od 18.00 do godz. 19.00 szkoła organizuje ZEBRANIA Z RODZICAMI celem przedstawienia ocen przewidywanych na zakończenie roku szkolnego i omówienia spraw bieżących.

SERDECZNIE ZAPRASZAM
Z poważaniem
Dyrektor Szkoły Anna Gąsłowska

Kolejny sukces uczennicy naszej szkoły

MARTA SZEWCZYK – uczennica klasy VI została finalistką Wojewódzkiego Przyrodniczego Konkursu Tematycznego "Skarby przyrody i ich ochrona".

Gratuluję Marcie osiągnięć i życzę dalszych sukcesów, tym bardziej że zdobycie tytułu finalisty konkursu wymagało od uczennicy dużego zaangażowania i wkładu pracy.
Grażyna Rosiak - opiekun Marty

Spektakl teatralny - "Legenda o smoku wawelskim"

W czwartek, 28 kwietnia, dla dzieci uczęszczających na zajęcia świetlicowe przygotowana została nie lada niespodzianka. Maluchy obejrzały spektakl teatralny pt.”Legenda o smoku wawelskim”, w wykonaniu członków Studia Teatralnego „Art – Re” z Krakowa. Wszyscy bawili się świetnie. Dzięki niecodziennemu spotkaniu uczniowie mieli możliwość lepszego poznania pięknych krakowskich legend.

Kliknij tu i zobacz

Żywa lekcja historii z grupą "Rekonstrukto"

uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w żywej lekcji historii, która prowadzona była przez członków grupy artystycznej „Rekonstrukto”. Uczniowie mieli niepowtarzalną okazję poznania faktów i ciekawostek dotyczących Starożytnego Rzymu. „Żywa” lekcja historii jest okazją do tego, aby ukazać wydarzenia historyczne w inny sposób niż na lekcji szkolnej. Można dotknąć broni, zobaczyć prawdziwych wojowników, a nawet stoczyć z nimi pojedynek ! Bardzo cennym elementem tego typu spotkań jest sposób, w jaki są prowadzone. Uczniowie biorą czynny udział, przez to że są uczestnikami przedstawionych wydarzeń. Niecodzienne spotkanie bardzo spodobało się dzieciom i na pewno na długo pozostanie w ich pamięci.

Sukcesy naszych uczniów w Gminnym Konkursie Orograficznym

Uczniowie naszej szkoły bardzo dobrze zaprezentowali się w XVI Gminnym Konkursie Ortograficznym, który odbył się 25 kwietnia w Szkole Podstawowej im. Włodzimierza Puchalskiego w Niepołomicach – Podgrabiu. Uczennica klasy szóstej , Marta Szewczyk zajęła I miejsce w kategorii dla uczniów klas V – VI. Krzysztof Warecki, uczeń klasy IVb, zdobył wyróżnienie w kategorii dla uczniów klas III i IV.
Serdecznie gratulujemy!

Świętujemy rocznicę Konstytucji 3 Maja

Konstytucja 3 Maja była pierwszą w Europie, a drugą na świecie ustawą zasadniczą, ustalającą podstawy ustrojowe w Polsce. Świętowanie 225 rocznicy jej uchwalenia pielęgnuje pamięć o chlubnych wydarzeniach w historii naszego narodu.
5 maja 2016 r. miała miejsce w naszej szkole uroczysta akademia upamiętniająca rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Pamiątkowe obchody tego niezwykle ważnego historycznie wydarzenia przygotowali uczniowie klasy VI pod kierunkiem wychowawcy Marioli Grochot i nauczyciela historii i społeczeństwa Michała Golonki.

Finał IX Gminnego Konkursu "Savoir - vivre? - znam, stosuję!"

21 kwietnia 2016 roku odbył się finał IX Gminnego Konkursu "Savoir - vivre? - znam, stosuję!" pod honorowym patronatem Burmistrza MiG Niepołomice Pana Romana Ptaka, w którym uczestniczyły drużyny z dziewięciu szkół podstawowych z Gminy Niepołomice. Głównym celem konkursu jest promowanie znajomości zasad savoir - vivre'u i dobrego wychowania w szkole i w życiu codziennym.
W tegorocznych zmaganiach najlepszą okazała się drużyna gospodarzy - Szkoły Podstawowej z Woli Batorskiej w składzie Marta Szewczyk, Lena German, Karolina Wróblewska i Natalia Joniec, która zdobyła przechodni Puchar. Kolejne miejsca na podium zajęły drużyny Szkoły Podstawowej w Podłężu i w Staniątkach.
Miłym akcentem kończącym rywalizację był pokaz przygotowany przez uczennice Zespołu Szkół Średnich w Niepołomicach pod kierunkiem p. Aleksandry Maniak dotyczący zasad nakrywania do stołu.