Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 35

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 36

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 37

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 38

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/users/umniep01/public_html/domains/niepolomice.eu/public_html/szkolawb/maincore.php on line 39
Szkoła Podstawowa w Woli Batorskiej - News

Szóstoklasiści we Wrocławiu

Dnia 29.05.2017r. o godzinie 6 rano uczniowie klasy VI wraz z wychowawcą Grażyną Rosiak, opiekunem Mariolą Grochot i Panem przewodnikiem wyjechali na wycieczkę do Wrocławia. Pogoda była słoneczna, lecz w połowie drogi zaczął padać deszcz. Gdy dojechaliśmy na miejsce, od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Najpierw obejrzeliśmy przepiękną gotycką Archikatedrę św. Jana Chrzciciela, w której znajdują się największe organy w Polsce i jedne z największych na świecie. Później podziwialiśmy wrocławski rynek, jego kolorowe kamieniczki nadają temu miejscu niesamowity urok. Następnie udaliśmy się do Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, mijając po drodze Most Tumski (Most Zakochanych). Poszliśmy również obejrzeć Panoramę Racławicką, która zrobiła na nas niemałe wrażenie a następnie wjechaliśmy windą na szczyt najwyższego wieżowca w Polsce – Sky Tower, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Po krótkim odpoczynku w hostelu pojechaliśmy tramwajem na wieczorny pokaz grających, kolorowych fontann.
Następnego dnia tuż po śniadaniu wybraliśmy się do ogrodu japońskiego, a potem do ogromnego ZOO. Zwiedziliśmy także stadion drużyny Śląska Wrocław i udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Wycieczkę uważamy za bardzo udaną, choć mogłaby być nieco dłuższa. Wrocław bardzo nam się podobał, czujemy mały niedosyt i dlatego z pewnością wiele osób zechce powrócić do tego miejsca. Świetnie się bawiliśmy, poznaliśmy zabytki tego pięknego miasta i jego niepowtarzalny urok. Wszystkim polecamy odwiedzenie Wrocławia.

Uczcili pamięć patrona i odwiedzili Skamieniałe Miasto

Dnia 20 czerwca 2017 r. uczniowie klas czwartych, piątych i szóstej naszej szkoły, pod opieką wychowawców, wyruszyli na wycieczkę do Wierzchosławic - rodzinnej wsi naszego patrona. W miejscowości tej znajduje się Muzeum Wincentego Witosa – trzykrotnego premiera Rzeczypospolitej Polskiej, a zarazem jedynego premiera wywodzącego się z chłopstwa. Uczniowie zwiedzili dom rodzinny Witosa, położony w przysiółku Dwudniaki, gdzie urodził się i spędził dzieciństwo. Następnie obejrzeli „Nową Zagrodę”, wybudowaną przez Witosa w latach 1905 – 1913. Wizyta w miejscu, w którym patron naszej szkoły dorastał i kształtował swoją osobowość pomogła uczniom lepiej poznać tę postać i zrozumieć czyny, jakich polityk dokonał.
Druga, typowo turystyczna część wycieczki, poświęcona była zwiedzaniu Skamieniałego Miasta w Ciężkowicach. Uczniowie mieli okazję zobaczyć wszystkie najważniejsze punkty malowniczej trasy m.in. Wąwóz Czarownic z pięknym wodospadem, ciekawe formacje skalne: Grunwald, Basztę Paderewskiego, Czarownicę, Piekiełko i Piramidy. Urozmaicona trasa oraz wspaniałe widoki na Pogórze Ciężkowickie zachwyciły wszystkich, a wiadomości i ciekawostki przekazywane w atrakcyjny sposób przez panią przewodnik z pewnością na długo zostaną w pamięci uczniów.

Wycieczkę zorganizowali nauczyciele prowadzący w szkole zajęcia koła krajoznawczo- historycznego Marzena Solarz , Michał Golonka

Wycieczka klasy Va do Rabki Zdroju

Dnia 29 maja 2017r. wyjechaliśmy pod opieką wychowawcy - pani Marzeny Solarz oraz pani Magdaleny Kosińskiej na trzydniową wycieczkę do Rabki-Zdroju.
Po dotarciu do ośrodka i rozpakowaniu bagaży ruszyliśmy z przewodnikiem zwiedzać miasto i Park Zdrojowy, a następnie udaliśmy się na czerwony szlak, który w niecałe dwie godziny zaprowadził nas na Maciejową (815 m n.p.m.). Pomimo, że Maciejowa to niezbyt wysoki szczyt w Gorcach, można stamtąd podziwiać przepiękne widoki, miedzy innymi na Babią Górę i Tatry. Odwiedziliśmy też schronisko PTTK, zwane Bacówką na Maciejowej, gdzie raczyliśmy się pysznym sernikiem na ciepło.
Drugiego dnia naszej wycieczki zaraz po śniadaniu, pod opieką przewodnika wyruszyliśmy w Beskid Wyspowy. Zdobyliśmy jeden z najtrudniejszych szczytów tego pasma-Luboń Wielki (1022m n.p.m.). Po drodze pan przewodnik gwarą góralską opowiadał nam ciekawe legendy i historie związane z regionem. Wieczorem właściciele ośrodka przygotowali dla nas potrawy z grilla.
Ostatniego dnia po śniadaniu spakowaliśmy bagaże, a następnie poszliśmy na ścieżkę edukacyjną Krzywoń, gdzie mieliśmy okazję podziwiać piękno gorczańskiej przyrody. Udało nam się również zobaczyć salamandrę plamistą. Po zakupieniu pamiątek w centrum Rabki i zjedzeniu obiadu pożegnaliśmy sympatyczną właścicielkę ośrodka i udaliśmy się w drogę powrotną do Woli Batorskiej. Uważamy, że wycieczka była bardzo udana i dostarczyła wszystkim niezapomnianych wrażeń. Przez cały czas towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda.
Uczniowie klasy Va z wychowawcą

V Gminny Turniej Gry w Warcaby

Warcaby to najpopularniejsza gra na świecie. Organizatorki turnieju zwracają uwagę na zalety gier w planszowych. Nauka gry w warcaby sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Stwarza nieograniczone możliwości wykazania inicjatywy, kształci wyobraźnię przestrzenną, ćwiczy pamięć, uwagę, koncentrację, a przede wszystkim inicjuje sytuacje wymagające abstrakcyjnego i logicznego myślenia.
18 maja 2017 r. w naszej szkole odbył się V GMINNY TURNIEJ WARCABOWY. Turniej odbył się systemem szwajcarskim. Uczniowie oceniani byli w dwóch kategoriach: indywidualnie i drużynowo. Nad prawidłowością przebiegu turnieju czuwał sędzia turnieju Stanisław Turecki. Uczestnikami turnieju byli uczniowie z klas I- II.
Każda szkoła reprezentowana była przez 3 zawodników. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klas drugich: Mikołaj Szewczyk, Adam Bochenek, Antoni Mazurek. Po zaciętej walce wywalczyli znakomite II miejsce. I miejsce zajęła Szkoła Podstawowa w Zabierzowie Bocheńskim a III miejsce Szkoła Podstawowa w Podłężu.
Wyniki w kategorii indywidualnej: I miejsce Mateusz Wilk - Szkoła Podstawowej w Zabierzowie Bocheńskim, II miejsce Radosław Czaplak - Szkoła Podstawowa w Podłężu, III miejsce Kajetan Płatek- Szkoła Podstawowa w Niepołomicach.
Serdecznie gratulacje składają organizatorki turnieju M. Macieja, M. Kosińska, K. Puchała

Niezapomniana wycieczka w Pieniny

25 maja uczniowie klas czwartych pod opieką wychowawców pani Marioli Grochot i pana Michała Golonka, wyjechali na dwudniową wycieczkę do Niedzicy. Uczniowie mieli możliwość skorzystania z wielu atrakcji. Pierwszego dnia odbyliśmy rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim, a następnie zwiedziliśmy średniowieczny zamek w Niedzicy, w którym do dzisiaj ukazuje się duch Białej Damy. Po zakwaterowaniu w ośrodku „Kasztel”, pysznym obiedzie i krótkim odpoczynku udaliśmy się Parku Miniatur Budownictwa Spisza i Podhala, podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy spacerując po koronie zapory Zbiornika Czorsztyńskiego. Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu, wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę na terenie Pienińskiego Parku Narodowego. W doskonałych humorach, cali i zdrowi, bezpiecznie wróciliśmy do domów.

Już jest IV wydanie gazetki Szkolne Wieści

Już jest!
Zobacz VI wydanie gazetki szkolnej SZKOLNE WIEŚCI - czerwiec 2017

Gminny Konkurs Literacko-Plastyczny rozstrzygnięty

Gminny Konkurs Literacko – Plastyczny Wiosna Piórem i Pędzlem Malowana już po raz kolejny został zorganizowany przez nauczycieli przedmiotów humanistycznych uczących w Szkole Podstawowej w Woli Batorskiej. Głównym celem konkursu jest ukazanie piękna wiosny zarówno w twórczości literackiej jak i plastycznej uczniów. Konkurs, tak jak co roku, składał się z dwóch niezależnych od siebie części - literackiej i plastycznej. W części literackiej wzięli udział uczniowie klas IV – VI, którzy mieli za zadanie napisać opowiadanie lub sprawozdanie z wiosennej wycieczki.
„Na wiosennej łące” to temat części plastycznej konkursu, którą podzielono na dwie kategorie wiekowe. Uczniowie wykonywali prace dowolną techniką na kartce formatu A4. W konkursie wzięli udział uczniowie 8 szkół podstawowych z terenu naszej gminy.
W Skład komisji konkursowej weszły następujące osoby:
  • p. Alicja Kasperek - nauczyciel Przedszkola Samorządowego w Woli Batorskiej
  • p.Iwona Kuś – Donatowicz – nauczyciel plastyki w Gimnazjum Społecznym w Woli Batorskiej
  • p. Paweł Maślak – nauczyciel języka polskiego w Gimnazjum Społecznym w Woli Batorskiej.
Uroczystość ogłoszenia wyników i rozdania nagród zwycięzcom konkursu odbyła się dnia 25 maja 2017 r. w naszej szkole. Wszyscy laureaci otrzymali nagrody książkowe i dyplomy. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Woli Batorskiej oraz organizatorzy XI Gminnego Konkursu Literacko – Plastycznego Wiosna Piórem i Pędzlem Malowana serdecznie dziękują Panu Romanowi Ptakowi Burmistrzowi Miasta i Gminy Niepołomice za objęcie honorowego patronatu nad konkursem.

Kliknij tu i zobacz:

Dzień Ziemi 2017 "W kierunku natury"

Dzień Ziemi jest to święto mające na celu uwrażliwienie nas na dobro wspólne, jakim jest nasza planeta. Uczące troski o środowisko naturalne, przyrodę, ziemię oraz postawy jakie powinni przejawiać ludzie wobec Ziemi. Jak postępować, jak przeciwdziałać zagrożeniom ekologicznym, by mogła służyć następnym pokoleniom.
Uczniowie naszej szkoły poprzez różne działania ekologiczne propagują wśród rówieśników oraz wdrażają w życie szkoły edukację ekologiczną. Zespół klasy VI przygotował apel z okazji Święta Ziemi, w którym poprzez zaprezentowany program artystyczny zachęcał wszystkich uczniów do dbania o środowisko naturalne. Uczniowie poprzez wcielenie się w postaci leśnych zwierząt i różnorodnych roślin przybliżyli społeczności uczniowskiej życie w lesie, w którym człowiek na ogół nie zwraca uwagi na ochronę przyrody. Przedstawienie urozmaiciły piosenki o tematyce ekologicznej. Młodzi artyści podkreślili, że najlepszym prezentem dla Ziemi jest nasza codzienna ekologiczna troska o nią.

Żywa lekcja przyrody z gadami - 2017

W naszej szkole odbyło się spotkanie edukacyjne poświęcone egzotycznym zwierzętom – wężom , w którym uczestniczyli uczniowie klas od I do IV. Podczas zajęć dzieci mogły poszerzyć swoją wiedzę poprzez zdobycie wielu cennych informacji na temat ich budowy, środowiska życia, rozmnażania i odżywiania. Jedną z najciekawszych atrakcji tego spotkania była możliwość dotknięcia i pogłaskania węży, co przysporzyło uczniom wiele radości i wrażeń. Nietypowe spotkanie z przyrodą, okazało się bardzo interesujące.

Znajomość i stosowanie zasad savoir-vivre'u w szkole i w życiu codziennym

Reprezentacja uczniów naszej szkoły w składzie: Emilia Czyżewska, Julia Antys, Nikola Kącka i Jakub Mazur odniosła duży sukces i jednocześnie udowodniła znajomość dobrych manier. Reprezentacja naszej szkoły wyłoniona została w drodze eliminacji szkolnych. Uczniowie wzięli udział w X Gminnym Konkursie „Savoir-vivre? - Znam, stosuję!”, gdzie skutecznie rywalizowali z innymi reprezentacjami szkół z terenu gminny Niepołomice zajmując ostatecznie I miejsce.

Serdecznie gratulujemy!

Czworonożny przyjaciel

21 kwietnia 2017 r. uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w niezwykłej lekcji z udziałem psa. Wszystko w ramach akcji edukacyjnej „Podaj łapę” zorganizowanej przez firmę Royal Canin. Zajęcia odbyły się z udziałem wykwalifikowanych dogoterapeutów. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, chętnie zabierali głos, dzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie opieki nad psem. Zajęcia miały charakter edukacyjny i integracyjny. Dzieci mogły uzyskać wiele cennych informacji np.: co robić, by psu dobrze żyło się z ludzką rodziną, jak zachowywać w pobliżu obcego psa, jak psy się porozumiewają, jak być odpowiedzialnym opiekunem psa. Zdobyta wiedza pozwoli dzieciom lepiej zrozumieć potrzeby czworonogów i unikać zagrożeń.